- Titulinis
- Vertinimas
- Utenos kolegija
Vertinimo rezultatai
Utenos kolegija
Informacija atnaujinta 2019 m. Kovo 05 d.
Apie mokymo įstaigą

Utenos kolegija įsteigta 2000 metais, reorganizuojant Utenos aukštesniąsias medicinos ir verslo mokyklas. Nuolatinis statusas Kolegijai suteiktas 2005 m., o nuo 2006 m. Kolegijos absolventams suteikiamas profesinio bakalauro laipsnis. 2012 m. liepos 18 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 948 patvirtinus Utenos kolegijos statutą, pasikeitė Kolegijos juridinis statusas – iš biudžetinės įstaigos Kolegija tapo viešąja įstaiga. 2020 m. spalio 1 d. duomenimis Kolegijoje studijavo 1433 studentai. 2020–2021 m. m. Kolegijoje dirba 174 darbuotojai, iš jų 130 dėstytojų (74 nuolatiniai ir 56 nenuolatiniai dėstytojai).
Kolegijos misija – rengti aukštąjį koleginį išsilavinimą turinčius specialistus, atitinkančius regiono, šalies ir Europos darbo rinkos poreikius, ir sudaryti tęstinio mokymosi sąlygas, ugdant ir skatinant asmens gebėjimus nuolat mokytis ir veikti skaitmeninės visuomenės sąlygomis. Kolegijos vizija – nacionalinį ir tarptautinį pripažinimą pelniusi aukštojo mokslo institucija, kurios veikla pagrįsta aukšta kokybe, akademinės bendruomenės tobulėjimo, kūrybiškumo skatinimu ir puoselėjimu, atitinkanti visuomenės lūkesčius, atsakingai plėtojanti socialines partnerystes, prisidedanti prie tvarios regiono ir šalies plėtros.
Ekspertų grupė
- Prof. Dr. Neil Cameron Sammells, grupės vadovas, Bath Spa universiteto profesorius, Jungtinė Karalystė;
- Dr. Norma Ryan, grupės sekretorė, aukštojo mokslo konsultantė, Airija;
- Lars Lynge Nielsen, nepriklausomas profesionalus konsultantas, Danija;
- Kersti Viitkar, Tartu sveikatos priežiūros kolegijos vicerektorė, Estija;
- Dr. Nora Pileičikienė, Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro direktorė, Lietuva;
- Edvinas Levišauskas, studentas, „TedxKaunas“ techninis vadovas, Lietuva.
Veiklos įvertinimas ir akreditavimas
Utenos kolegija išorinio vertinimo metu buvo įvertinta teigiamai. Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2021 rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. SV6-17 Utenos kolegija akredituota 7 metams.
Ekspertų įvertinimas:
Veiklos sritis | Įvertinimas |
---|---|
Strateginis valdymas | Teigiamas |
Studijos ir mokymasis visą gyvenimą | Teigiamas |
Mokslo ir (arba) meno veikla | Teigiamas |
Poveikis regionų ir visos šalies raidai | Teigiamas |
Aukštosios mokyklos veiklos geroji praktika
- Reguliariai rengiami bendri Kolegijos tarybos ir Akademinės tarybos posėdžiai, į kurių darbotvarkes įtraukiamos Kolegijai aktualios temos.
- Išorės socialinių dalininkų įtraukimas į Kolegijos valdymą, taip pat į studijų programų ir jų turinio valdymą.
- Procedūra, pagal kurią bendraujama su nubyrėjusiais studentais ir nustatomos jų išėjimo priežastys. Organizuojamas studento susitikimas su katedros vedėju, dedamos visos pastangos, siekiant padėti studentui, jei įmanoma, tęsti mokslus.
- Pagirtina, jog yra įdiegta komitetų sistema, pagal kurią kiekviena programa turi Studijų programų komitetą, kuris reguliariai susirenka, klausia darbuotojų, studentų ir išorės socialinių dalininkų nuomonės, nusprendžia, kokių veiksmų reikėtų imtis, ir prižiūri, kaip įgyvendinamos rekomendacijos dėl gerinimo. Pagirtinas ir vietos bendruomenės / pramonės atstovų įtraukimas.
- Individualizuotų studijų programų studentams kūrimas.
- Tarptautinių elementų integravimas į įvairias Utenos kolegijos studijų programas.
Rekomendacijos veiklos tobulinimui
- Utenos kolegija turi daugiau dėmesio skirti studentų skaičiaus mažėjimo stabdymui.
- Utenos kolegija turėtų daugiau koncentruotis į tinkamų rodiklių, kurie padėtų įgyvendinti strateginius prioritetus, naudojimą. Reikėtų sumažinti pagrindinių veiklos rodiklių skaičių, kad būtų lengviau nusistatyti prioritetus ir veikti efektyviai. Tokie pagrindiniai veiklos rodikliai turi būti reguliariai nustatomi, matuojami ir perduodami Akademinei tarybai ir Kolegijos tarybai.
- Būtina parengti konkrečius veiklos planus, įpareigojant nurodytus asmenis vykdyti suderintus veiksmus pagal būsimai Utenos kolegijos plėtrai numatytus pagrindinius prioritetus. Šie planai turi būti reguliariai vertinami, o jų rezultatai skelbiami viešai.
- Kuo greičiau paskelbti peržiūrėtą ir atnaujintą internetinės svetainės versiją anglų kalba, apsvarstyti galimybę pateikti informaciją rusų kalba potencialiems užsienio studentams.
- Kolegija savo dėmesį turėtų sutelkti į sistemingą kokybės užtikrinimo procesų rezultatų vertinimą, nustatyti veiksmus ir pirmenybę jiems teikti, atsižvelgiant į nustatytus Utenos kolegijos strateginius prioritetus.
- Akademiniams darbuotojams remti Utenos kolegija turėtų įgyvendinti oficialią kolegų mokymo veiklos stebėjimo schemą.
- Utenos kolegija turėtų peržiūrėti rodiklių, kuriuos naudoja pažangai vertinti, pobūdį ir skaičių.
- Kolegija turėtų pritarti ir įgyvendinti pasiūlymų nuotolinėms studijoms plėtojimo planą.
- Utenos kolegija turėtų aiškiai ir viešai skelbti siūlomus paramos užsienio studentams būdus.
- Utenos kolegija turi apsvarstyti papildomus būdus, kaip būtų galima skatinti nuolatinius Kolegijos dėstytojus plėtoti aktyvias mokslinių tyrimų programas ir jose dalyvauti.
- Utenos kolegija turi apsvarstyti būdus, kaip padidinti studentų įsitraukimą ir dalyvavimą mokslinėje veikloje.
- Utenos kolegija turi pasistengti rasti būdų, kaip padidinti studentų, išvykstančių studijuoti į užsienį, skaičių (ne tik praktikai).
- Utenos kolegija turi stengtis intensyviau įgyvendinti 94 punkte nurodytas priemones.
- Utenos kolegija turėtų aktyviau bendrauti su vietos bendruomenės atstovais, siūlydama trumpus kursus, seminarus, praktinius užsiėmimus ir pan.
- Utenos kolegija turėtų stiprinti regiono pramonės šakų ir kitų įmonių darbuotojų profesinio tobulėjimo stebėseną ir pagal gautus rezultatus siūlyti švietimo galimybes.
- Utenos kolegija organizuoja nemažai mokymosi visą gyvenimą veiklų, tačiau jų poveikis nėra aiškus. Todėl ekspertų grupė rekomenduoja Kolegijai nustatyti pagrindines regiono ir visos šalies raidai sritis, kurios būtų glaudžiai susijusios su visais Kolegijos tyrimais ir studijomis.
- Utenos kolegija turėtų stengtis šį darbą išnaudoti augimui ir parengti strategiją, kuri pabrėžtų jos potencialią svarbą regiono atsigavimui po pandemijos.