Įvyko 5-asis Kokybės forumas „Paskesnė veikla po išorinio vertinimo“

2022-12-02

2022 m. gruodžio 1 d. įvyko Kokybės forumas aukštųjų mokyklų atstovams, atsakingiems už kokybę. Tai jau penktasis forumas, kurio metu dalyviai diskutavo ir dalijosi patirtimi su kokybės užtikrinimu susijusiais klausimais. Šio forumo tema – paskesnė veikla po išorinio vertinimo. 

Paskesnės veiklos po išorinio vertinimo svarba

Po SKVC direktoriaus Almanto Šerpatausko sveikinimo žodžio susirinkusiems forumo dalyviams, kurių buvo apie 50 iš skirtingų aukštųjų mokyklų, pranešimą skaitė SKVC Institucinio vertinimo skyriaus vedėja Rasa Penkauskienė. Ji glaustai pristatė nuo 2020 metų atliekamų aukštosios mokyklos veiklos bei studijų krypčių vertinimų rezultatus ir aukštųjų mokyklų laukiantį paskesnės veiklos procesą. „Paskesnė veikla apima veiksmų ir priemonių visumą ir yra skirta įgyvendinti išorinio vertinimo metu pateiktus siūlymus ir rekomendacijas, tobulinti aukštosios mokyklos veiklą ir užtikrinti, kad išorinio vertinimo metu nustatyti trūkumai bus pašalinti“, – pabrėžė R. Penkauskienė. 
Pranešime buvo pristatyti šiame vertinimo cikle sustiprinti paskesnės veiklos žingsniai bei pažangos ataskaitos rengimo bei viešinimo etapai. Aptarta ir tai, kad, kaip numatyta Aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo metodikoje, pažangos ataskaitas planuojama svarstyti SKVC Aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo komisijoje, kuri teiks  rekomendacijas aukštųjų mokyklų parengtiems dokumentams. Studijų krypčių atvejų apie tokią galimybę svarstyti pažangos ataskaitas patariančiojoje SKVC institucijoje, dar tik diskutuojama. Tokiomis priemonėmis siekiama sustiprinti dėmesį paskesnei veiklai ir suteikti daugiau reikalingos pagalbos aukštosioms mokykloms tobulinant savo veiklą. 

Paskesnės veiklos po išorinio vertinimo stiprinimas, tikimasi, padės užtikrinti ir kito vertinimo rezultatų kokybę.

 

Paskesnės veiklos praktiniai pavyzdžiai

Antroje renginio dalyje dėmesys buvo skirtas praktiniams pranešimams, kur aukštųjų mokyklų darbuotojai, atsakingi už kokybę, dalijosi paskesnės veiklos patirtimi. Pranešimus skaitė Lietuvos verslo kolegijos direktoriaus pavaduotoja studijoms ir kokybei doc. Kristina Puleikienė, Panevėžio kolegijos vadovybės atstovė kokybei dr. Dalia Susnienė, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos direktoriaus pavaduotoja akademinei veiklai Rima Mickienė, Vytauto Didžiojo universiteto Studijų kokybės skyriaus vadovė dr. Izabela Savickienė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos administracijos direkcijos vadovė Aurelija Rudaitienė, Klaipėdos universiteto Studijų tarnybos vedėja doc. dr. Rasa Grigolienė. Aukštųjų mokyklų atstovės pristatė, kaip buvo analizuojamos ekspertų išvados, kokiuose padaliniuose ir kokiais lygmenimis vyko diskusijos dėl rekomendacijų įgyvendinimo. Pastebėta, kad aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo atveju veiklos plano rengimą įsitraukė aukščiausia vadovybė, Kokybės skyriai bei valdantieji organai, o studijų krypčių vertinimo atveju didžiausias darbas vyko studijų programų ir studijų krypčių komitetuose. Tačiau visos atstovės pastebėjo, kad buvo skiriamas dėmesys viešinimui, aukštosios mokyklos per savo komunikacijos kanalus aukštųjų mokyklų bendruomenėms pristatė tiek išorinio vertinimo rezultatus, tiek veiklos gerinimo planus.

Forumo dalyviai pasidalijo patirtimi, kaip sprendė klausimus dėl ekspertų rekomendacijų. Buvo pastebėta, kad paskesnės veiklos procesas gali pareikalauti laiko ir diskusijų darbo grupėse, padaliniuose, taip pat renkant nuomones iš išorės socialinių dalininkų, partnerių, absolventų, tačiau dialogo būdu galima rasti sprendimą.  

Visos aukštosios mokyklos yra įdiegusios kokybės vadybos sistemas, didelių pakeitimų paskesnei veiklai vykdyti sistemose daryti nereikėjo, tačiau rengiant veiklos planus buvo daromi keitimai tiek strateginiuose dokumentuose, tiek procedūrose, siekiant neapkrauti aukštosios mokyklos papildomomis tvarkomis, o geriau išgryninti esamas. 

Šiuo metu dalis aukštųjų mokyklų jau vykdo veiksmų plano įgyvendinimo stebėseną, kuri leis parengti pažangos ataskaitas. Aukštųjų mokyklų atstovai savo kolegoms kitose aukštosiose mokyklose linkėjo nebijoti siekti daugiau, užsibrėžti drąsius tikslus ir bandyti juos įgyvendinti. 

Susitikimą vainikavo trumpa dalyvių diskusija. Joje išsakyti lūkesčiai ir pastebėjimai SKVC, ateityje padėsiantys gerinti paskesnės veiklos po išorinio vertinimo įgyvendinimą. 

Tikimės atviro ir konstruktyvaus dialogo ir ateityje. Apie kitus Kokybės forumus informuosime ir kviesime juose dalyvauti. 

Atgal