Universitetų ir kolegijų atstovai diskutavo apie nuotolinių studijų vykdymo iššūkius ir galimybes

2020-06-22

Studijų kokybės vertinimo centras (SKVC) birželio 19 d. vaizdo konferencijos būdu organizavo už studijų kokybę atsakingų aukštųjų mokyklų darbuotojų forumą „Aukštųjų mokyklų iššūkiai vykdant nuotolines studijas“. Forume dalyvavo 44 atstovai iš 33 Lietuvos aukštųjų mokyklų – 16 universitetų ir 17 kolegijų, tiek valstybinių, tiek privačių. 

SKVC skiria didelį dėmesį bendradarbiavimui su aukštosiomis mokyklomis siekiant bendro tikslo – aukštos studijų kokybės. Penktadienį įvykęs aukštųjų mokyklų atstovų kokybės forumas kaip tik tam ir buvo skirtas. Gausiai prisijungusius aukštųjų mokyklų atstovus pasveikino SKVC direktoriaus pavaduotoja Aurelija Valeikienė ir Institucinio vertinimo skyriaus vedėja Rasa Penkauskienė. 

Forume buvo nagrinėjami šiuo metu aukštosioms mokykloms itin aktualūs klausimai, susiję su nuotolinių studijų vykdymu ir jų kokybės užtikrinimu pandemijos sąlygomis – aptarti iššūkiai ir galimi jų sprendimai bei pasidalinta gerosiomis praktikomis. 

SKVC Institucinio vertinimo skyriaus vyr. specialistė Jolanta Revaitienė pristatė š. m. balandžio mėnesį atliktos aukštųjų mokyklų apklausos apie studijų ir su studijomis susijusios veiklos organizavimą nuotoliniu būdu karantino laikotarpiu rezultatus. Buvo aptartos pagrindinės sritys, kuriose aukštosioms mokykloms vykdant nuotolines studijas kyla daugiausia iššūkių: studentų pasiekimų vertinimas, akademinio sąžiningumo užtikrinimas, aprūpinimas informacinių technologijų priemonėmis, praktikos ir laboratorinių darbų organizavimas bei kt.

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Inovatyvių studijų instituto direktorė prof. dr. Airina Volungevičienė pristatė kartu su užsienio partneriais vykdomą Europos universitetų asociacijos (EUA) DIGI-HE projektą, kuriuo siekiama sukurti strateginio planavimo ir vertinimo priemonę Europos aukštojo mokslo institucijų skaitmeninimui. Šio projekto metu VDU su EUA ir partneriais parengė apklausos instrumentą aukštojo mokslo institucijoms. 

Savo pranešime prof. dr. A. Volungevičienė įvardijo pagrindinius iššūkius integruotai skaitmeninizuojant visas aukštosios mokyklos veiklos sritis. Taip pat pristatė VDU nuotolinių studijų vykdymo gerosios praktikos pavyzdžių, pasidalino patirtimi apie nuotolinių studijų vykdymą per internetines platformas. Pabrėžta būtinybė apie nuotolines studijas kalbėti visiems vienodai suprantamomis sąvokomis, nustatant aiškius kriterijus nuotolinių studijų vertinimui. Aukštosioms mokykloms pasiūlyta įvertinti, kaip technologijų taikymas studijose keičia kokybės užtikrinimo procesus ir kaip aukštosios mokyklos turėtų į tai atsižvelgti. 

Į forumą susirinkę įvairių aukštųjų mokyklų atstovai turėjo galimybę pasidalinti su kolegomis savo patirtimi apie nuotolinių studijų organizavimą ir sužinoti gerosios praktikos pavyzdžių. Plačiau apie savo patirtį vykdant studijas nuotoliniu būdu papasakojo Kauno technikos kolegijos direktoriaus pavaduotoja studijoms ir mokslui dr. Marija Jotautienė, Klaipėdos valstybinės kolegijos Kokybės centro vadovė Gitana Tauraitė Janušauskienė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studijų prorektorė dr. Vida Umbrasienė, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Akademinės paramos centro direktorius dr. Vaidotas Trinkūnas, Vilniaus kolegijos direktoriaus pavaduotoja studijoms Rita Liepuonienė bei Vilniaus universiteto Studijų kokybės ir plėtros skyriaus vadovas Andrius Uždanavičius. 

Gerąja patirtimi daugiausia dalijosi socialinių mokslų krypčių studijų programas vykdančios aukštosios mokyklos, aptardamos pasiteisinusias perėjimo prie nuotolinio mokymo priemones ir žingsnius, aukštosiose mokyklose vykdytas apklausas ir apibendrindamos pirminius krizės įveikimo rezultatus karantinui pasibaigus. Meno, inžinerijos ir medicinos krypčių programas vykdančių aukštųjų mokyklų atstovai pabrėžė, kad labai svarbu atskirti gerai parengtas nuotolines studijas nuo šios krizės įveikimui skirtų nuotolinio mokymo praktikų, ir pastebėjo, kad kai kuriose studijų kryptyse nuotolinis mokymas gali būti integruojamas tik kaip viena iš komunikaciją stiprinančių priemonių, skirta teorinių dalykų dėstymui ir studijavimui.

Forumo pabaigoje buvo aptarti diskusijos dalyviams kilę klausimai dėl virtualaus mobilumo, nuotolinių studijų vykdymo, studijų krypčių aprašų keitimo, nuotolinių studijų pripažinimo, studentų motyvacijos ir įsitraukimo lygio vykdant nuotolines studijas.

Siekdamas intensyvinti abipusiai naudingą bendradarbiavimą su aukštosiomis mokyklomis, SKVC ir ateityje numato reguliariai rengti tokius forumus, kurių metu bus aptariami aktualiausi institucinio vertinimo, studijų krypčių vertinimo, nuotolinių vizitų organizavimo ir kiti klausimai. Be to, šių metų gruodžio mėnesį planuojama organizuoti nuotolinių studijų vykdymo ir jų kokybės užtikrinimo klausimams skirtą tarptautinę konferenciją.  

 

Atgal