- Titulinis
- Vertinimas
- Lietuvos muzikos ir teatro akademija
Vertinimo rezultatai
Lietuvos muzikos ir teatro akademija
Informacija atnaujinta 2019 m. Sausis 25 d.
Apie mokymo įstaigą
![LMTA.png](/uploads/rating/images/200x120_ratio/9_83eca9629d4af82ca3c3392ff6e14d3b.png)
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA), kurios ištakos siejamos su Kauno konservatorija, įkūrimo metais laikomi 1933-ieji. 1949 m. sujungus Kauno konservatoriją ir Vilniaus konservatoriją (įkurtą 1945 m.), susikūrė Lietuvos valstybinė konservatorija, 1992 m. pervadinta Lietuvos muzikos akademija (LMA), o 2004 m. – Lietuvos muzikos ir teatro akademija (LMTA).
Akademijoje dirba 377 darbuotojai, 60 personalo darbuotojų turi daktaro laipsnį, 138 yra pripažinti menininkai. 2017 metais visose studijų programose (31-oje įskaitant doktorantūrą) mokėsi 899 studentas. 105 asmenys dalyvavo nuotolinio profesinio rengimo kursuose, o 844 – įvairiuose profesinės kvalifikacijos kėlimo renginiuose.
LMTA vizija – „atvira ir dinamiška studijų, meno ir mokslo erdvė, kurianti muzikos, teatro, šokio ir kino ateitį“. LMTA misija - „Užtikrinti tvarią meno ir meno tyrimų plėtrą, dalyvauti formuojant šalies meninio švietimo ir kultūros politiką, puoselėti dvasinę visuomenės darną ir nacionalinį tapatumą, ugdyti talentingiausią menui jaunimą – kūrybišką, iniciatyvų, verslų, atvirą Lietuvai ir pasauliui“.
Ekspertų grupė
Ekspertų grupė, sudaryta iš 7 asmenų, dalyvavo vizite aukštojoje mokykloje 2013 m. balandžio 15-17 d.:
- Prof. Frans De Ruiter, grupės vadovas, Leideno universiteto Kūrybinių ir atlikimo menų akademijos direktorius, Nyderlandai;
- Tara Ryan, grupės sekretorė, Menų, dizaino ir technologijų instituto akademinės partnerystės ir studentų paslaugų vadybininkė, Airija;
- Prof. Philippe Dinkel, Šveicarijos muzikos akademijų konferencijos prezidentas ir Vakarų Šveicarijos taikomųjų mokslų universiteto Muzikos fakulteto dekanas, Šveicarija;
- Prof. Airi Rovio-Johansson, Geteborgo universiteto Verslo, ekonomikos ir teisės mokyklos Mokslo instituto profesorė, Švedija;
- Prof. Grzegorz Kurzyński, Vroclavo muzikos akademijos Fortepijono skyriaus vadovas, Lenkija;
- Lina Puodžiukaitė-Lanauskienė, Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus direktoriaus pavaduotoja meniniam ugdymui, Lietuva;
- Vytautas Karoblis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto studentas, Lietuva.
Veiklos įvertinimas ir akreditavimas
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos veikla įvertinta teigiamai. Šis sprendimas priimtas atsižvelgiant į:
- Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro 2012 m. rugpjūčio 8 d. sprendimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijos realiuosius išteklius įvertinti teigiamai (MOSTA sprendimas).
- Tarptautinės ekspertų grupės siūlymą Lietuvos muzikos ir teatro akademijos veiklą įvertinti teigiamai (vertinimo išvados).
Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2013 rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. SV6-54 Lietuvos muzikos ir teatro akademija akredituota 6 metams.
Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2019 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. SV6-3 akreditavimo terminas pratęstas.
Ekspertų įvertinimas:
Veiklos sritis | Įvertinimas |
---|---|
Strateginis valdymas | Teigiamas |
Studijos ir mokymasis visą gyvenimą | Teigiamas |
Mokslo ir (arba) meno veikla | Teigiamas |
Poveikis regionų ir visos šalies raidai | Teigiamas |
MOSTA sprendimas | Teigiamas |
Aukštosios mokyklos veiklos geroji praktika
Strateginis valdymas
- Studijų kokybės centro kūrimas;
- Fakultetų pertvarka;
- Naujos strategijos „Akademija 2020“ kūrimas;
- Stebėsena ir pasiryžimas keisti metinius planus derinantis prie susiklosčiusių aplinkybių;
- Su doktorantūra susijusios inovacijos;
- Aktyvus Akademijos dalyvavimas Europos aukštojo mokslo erdvėje dirbant su muzikos srities standartais, darbas Europos konservatorijų asociacijoje (AEC) ir Europos meno institucijų lygoje (ELIA);
- Institucijos kultūra;
- Galimybė darbuotojams kas penkerius metus išeiti metų trukmės kūrybinių atostogų;
- Etikos kodeksas;
- Aukštas absolventų įsidarbinimo lygis.
Studijos ir mokymasis visą gyvenimą
- Akademijos sprendimas teikti jungtinį kvalifikacinį laipsnį;
- Įsteigti studijų programų komitetai, kuriuose dalyvauja studentai ir išoriniai partneriai;
- Aktyvus akademinių darbuotojų dalyvavimas įvairiose profesinės praktikos bendruomenėse;
- Akademijos pastangos kurti vietinę bendradarbiavimo partnerystę su kitomis aukštojo mokslo įstaigomis;
- Dalyvavimas „Erasmus“ ir kitose judumo programose;
- Rėmimo iniciatyvos, kuriomis darbuotojai skatinami nuolat kelti profesinę kvalifikaciją, ir sprendimas teikti LMTA Garbės medalius;
- Gausus europinių projektų sąrašas, įrodantis aktyvų Akademijos dalyvavimą tarptautinėje veikloje;
- Sėkmingai įdiegtas e. mokymąsis.
Mokslo ir (ar) meno veikla
- Akademijos vaidmuo profesionaliai ir kokybiškai vykdant muzikos, teatro, kino ir šokio krypčių mokslinę-meninę veiklą;
- Tarptautinė partnerystė, kuri tinkamai atspindi Akademijos veiklą ir rodo jos įsipareigojimą plėtoti tarptautinius santykius bei bendradarbiavimą;
- Akademijos vykdoma lyginamosios analizės veikla;
- Akademijos muzikologų pasiekimai tarptautiniu mastu;
- Misiją atliepiančių mokslo tyrimų sričių spektras.
Poveikis regionų ir visos šalies raidai
- Akademijos ryšiai su daugeliu meninių ir bendruomeninių grupių;
- Laiko ir materialinių išteklių investavimas į ryšius su visuomene;
- Bendradarbiavimas su muzikos mokyklomis;
- Audiovizualinių menų industrijos inkubatorius, suteikiantis galimybių kurti inovatyvias bendradarbiavimo iniciatyvas su pramonės sektoriais;
- Akademijos absolventų paplitimas po visos šalies organizacijas;
- Iniciatyva šalies mokyklose sukurti muzikos istorijos elektronines knygas;
- Vasaros projektai, pvz. kino stovykla Nidoje;
- Tarpdisciplininių projektų kūrimas.
Rekomendacijos veiklos tobulinimui
Strateginis valdymas
- Rengiant naująjį strateginį planą numatyti pagrindinius veiksmus ir tikslus, nurodyti etapus ir datas, atsakingas šalis – tai užtikrintų efektyvesnę stebėseną;
- Peržiūrėti strategiją „Akademija 2020“ ir spręsti, kokių veiksmų reiktų imtis dėl SSGG išvardytų iššūkių;
- Labiau ir įtraukti studentus į būsimų savianalizių suvestinių rengimą bei strategijos planavimo procesus;
- Kokybės užtikrinimo (KU) elementus apjungti į vieną bendrą KU sistemą;
- Stiprinti Studijų kokybės centro akademinę ir edukacinę lyderystę, padaryti jį labiau matomą;
- Baigus įgyvendinti pirmąjį etapą, savo iniciatyva atlikti tarpinį išorinį veiklos efektyvumo vertinimą,
- Imtis veiksmų, kurie paskatintų kuo daugiau studentų pateikti grįžtamąjį ryšį;
- Peržiūrėti studentų ir studijų programų duomenų bazes;
- Bendradarbiaujant su vietos verslu bei socialiniais partneriais ieškoti potencialių projektų ir bendros veiklos galimybių;
- Kuriant Akademijos valdymo sistemas užtikrinti darbuotojų veiklos stebėsenos proceso skaidrumą ir sąžiningumą;
- Stengtis pritraukti daugiau dėstytojų iš užsienio;
- Sukurti sudėtingesnį rizikos vertinimo būdą.
Studijos ir mokymasis visą gyvenimą
- Efektyviau naudoti ECTS;
- Labiau naudotis grįžtamojo ryšio mechanizmais;
- Užtikrinti egzaminų ir viešų atlikimų protokolavimą, įrašymą;
- Sukurti savitą mokymosi visą gyvenimą metodiką;
- Sukurti ir įdiegti procedūras, kaip turi būti vykdomas anksčiau įgyto mokymosi pripažinimas;
- Daugiau dėmesio skirti Nacionalinei kvalifikacijų sandarai ir Europos kvalifikacijų sąrangai;
Mokslo ir (ar) meno veikla
- Apsvarstyti galimų tarpdisciplininių tyrimų ir bendros veiklos galimybes;
- Sukurti aiškią mokslo ir meno plėtros strategiją, kuri įtrauktų visus darbuotojus;
- Stebėti ne tik kokybinius rezultatus, bet ir kurti metodus, kuriais be vertinimo ir stebėsenos būtų galima įvertinti ir tyrimų aktualumą;
- Padidinti vizituojančių tarptautinių praktikų ir mokslininkų skaičių.
Poveikis regionų ir visos šalies raidai
- Geriau koordinuoti sąveiką su įvairiomis meninėmis ir visuomenės grupėmis, kad būtų užtikrintas nuoseklus LMTA dalyvavimas visuomenės gyvenime;
- Pagilinti informuotumą apie socialinio bendradarbiavimo paskirtį formuojant visuomenės meninius lūkesčius ir menų išmanymą;
- Užmegzti ryšius su visomis atitinkamomis nacionalinėmis organizacijomis, dirbančiomis tose srityse, kurių programas Akademija siūlo;
- Palaikyti glaudesnius ryšius su kitomis Lietuvos meno institucijomis;
- Rengiant kitą strateginį planą aiškiau apibrėžti dalyvavimo visuomeninėje veikloje tikslą ir šios veiklos pobūdį;
- Sistemiškiau dirbti su absolventais, išnaudoti galimą jų indėlį į Akademiją ir visuomenę.
Aukštosios mokyklos veiklos gerinimo planą galima rasti čia.
LMTA_gerinimo planas.pdf | Parsisiųsk |