Akredituotas LCC tarptautinis universitetas

2024-03-19

2024 m. kovo 13 d. pasirašytas Studijų kokybės vertinimo centro (toliau – Centro) direktoriaus įsakymas Nr. SV6-15 „Dėl LCC tarptautinio universiteto akreditavimo“, kuriuo LCC tarptautinis universitetas (toliau – LCC, universitetas) akredituojamas 7 metų terminui.

Aukštosios mokyklos vertinimas atliktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtintu Aukštųjų mokyklų ir užsienio valstybių aukštųjų mokyklų filialų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašu bei Centro direktoriaus patvirtinta Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodika.

Tarptautinės ekspertų grupės vizitas į aukštąją mokyklą organizuotas 2023 m. lapkričio 7–9 d.

Ekspertai aukštosios mokyklos veiklą įvertino teigiamai. Valdymo, Kokybės užtikrinimo ir Studijų ir mokslo (meno) veiklos sritys įvertintos gerai (3), t. y. sritys plėtojamos sistemiškai, be esminių trūkumų. Poveikio regionų ir visos šalies raidai sritis įvertinta labai gerai (4), t. y. sritis nacionaliniame kontekste ir tarptautiniu mastu vertinama labai gerai, be trūkumų.

Ekspertų grupė vertindama Valdymo sritį priėjo išvados, kad LCC parengė platų ir tinkamą veiklos rodiklių spektrą, kad galėtų sėkmingai įgyvendinti savo dabartinę strategiją, stebėti ir veiksmingai valdyti metinį strategijos įgyvendinimo planą. Strateginiai dokumentai yra glaudžiai susieti su LCC misija ir vizija.

LCC valdymo modelis yra šiek tiek sudėtingesnis nei yra įprasta, tačiau funkcijos yra tinkamai atskirtos, valdymo ir vadybos procesų veiksmingumą prižiūri vyresniųjų vadovų komanda. Veiksmingi ryšių kanalai atskleidžia bendruomenės tapatumą, kuria stiprų bendruomeniškumo jausmą. Procesų valdymas atitinka tarptautinius (ISO ir LEAN) standartus, o suinteresuotųjų šalių įsitraukimas – pakankamas.

Nors strateginio planavimo srityje LCC padarė nemenką pažangą, derindamas strateginio planavimo dokumentus su atitinkamais nacionaliniais teisės aktais, standartais ir gairėmis, nepasinaudoja galimybe įtvirtinti šių politikų strateginiu lygmeniu, todėl rengiant naują savo strateginį planą, LCC turėtų į tai atkreipti dėmesį.

Ekspertai pripažino, kad LCC požiūris į valdymo procesų analizę yra tinkamas ir veiksmingas, tačiau atkreipia dėmesį, kad valdymo struktūra turėtų būti proporcinga jo veiklos mastui ir apimčiai. Reikia tobulinti sisteminių pokyčių įgyvendinimą, racionalizuoti valdymą, aiškiau atskirti atsakomybės sritis.

Ekspertų grupė nustatė, kad LCC kokybės užtikrinimo kultūra yra pagrįsta institucijos misija ir vertybėmis, kurios suderintos su Lietuvos ir Šiaurės Amerikos reikalavimais, taip pat Europos aukštojo mokslo erdvės kokybės užtikrinimo nuostatomis ir gairėmis (ESG-2015).

LCC vidinės kokybės užtikrinimo sistemos struktūra ir pagrindiniai principai aprašyti Kokybės užtikrinimo vadove. Jame aprašoma LCC valdymo sistema, akademinių programų rengimo ir tvirtinimo procesas, akademinių programų stebėsenos ir periodinio vertinimo procedūros, į studentą orientuoto mokymosi principai, dėstymas ir vertinimas, dėstytojų veiklos kokybės užtikrinimo sistema, studentų priėmimo, pažangos ir pripažinimo principai, LCC mokymosi ištekliai ir parama studentams, informacijos valdymas ir viešinimas. Visos šios priemonės prisideda prie LCC kokybės užtikrinimo kultūros.

Ekspertai teigia, kad LCC, nuo paskutinio vertinimo, didelį dėmesį skyrė kokybės vadybos procesams. Tai apima 2019 m. įsteigta Institucinio veiksmingumo direktoriaus nuolatinė pareigybė, tačiau ekspertų grupei susidarė įspūdis, kad tarp darbuotojų yra klaidingas kokybės užtikrinimo supratimas. Dalies LCC darbuotojų manymu, kokybės užtikrinimo veikla turėtų būti orientuota į atitinkamų teisinių, techninių ir reguliavimo sistemų laikymąsi. Kita dalis mano, kad pagrindinė atsakomybė už kokybės užtikrinimą turi tekti ne padalinių vadovams, o Institucinio veiksmingumo direktoriui. Todėl ekspertų grupė ragina LCC laikytis visa apimančio supratimo, kad kokybės užtikrinimas apima visas Universiteto sritis ir veiklas, ir kad atitiktis reikalavimams yra platesnės kokybės kultūros dalis.

Vertindami Studijų ir mokslo (meno) veiklos sritį, ekspertai nustatė, kad LCC siūlo šešias bakalauro ir dvi magistrantūros studijų programas.

Akivaizdi LCC stiprybė yra studijų programų artes liberales aspektas, kuris atsispindi privalomuose studijų dalykuose, o tai atitinka universiteto misiją: „LCC tarptautinis universitetas teikia krikščionišką artes liberales išsilavinimą, įvairialypėje besimokančioje bendruomenėje, kuris transformuoja žmones tarnaujančiai lyderystei.“

Taigi Studijų ir mokslo (meno) veiklos srities vertinimas labiau paremtas įrodymais studijų atžvilgiu, o mokslinių tyrimų veikla dar tik pradedama, todėl moksliniai tyrimai buvo įvardyti kaip vienintelė silpnoji vieta.

Ekspertų grupė atkreipė dėmesį į veiksmus, kurių buvo imtasi siekiant padidinti mokslinių tyrimų apimtis, įskaitant mokslinių tyrimų veiksmų plano parengimą ir įsitraukimą į palyginamąjį ekspertinį mokslinių tyrimų ir eksperimentinės veiklos vertinimą.

Ekspertų grupė pripažįsta, kad studijų programų ir mokslinių tyrimų sričių suderinimas atitinka LCC misiją ir strateginius tikslus, tačiau primygtinai rekomenduoja Universitetui parengti institucinio lygmens mokslinių tyrimų strategiją, kuri būtų suderinta su organizacine struktūra, paskirstyta atsakomybė už mokslinius tyrimus, įskaitant išteklių skyrimą.

 

Ekspertai, analizuodami Poveikio regionų ir visos šalies raidai sritį, sutinka, kad LCC yra nedidelis universitetas, kurio veikla yra tarptautinė, ir kuriame didelė dalis (apie 80 % studentų ir apie 50 % dėstytojų) yra iš užsienio, todėl iššūkiai, su kuriais susiduria Universitetas, susiję su regioniniais ir nacionaliniais aspektais.

Vertinimas buvo atliktas Rusijos invazijos į Ukrainą laikotarpiu, todėl ekspertų grupė teigiamai vertina rūpinimąsi perkeltaisiais Ukrainos studentais, kurie sudaro apie 29 % jo studentų.

Universitetas teigiamai vertinamas už galimybę pritraukti tarptautinius talentus, indėlį į regiono tarpkultūrinio sąmoningumo ugdymą, kadangi pusė absolventų lieka vietinėje darbo rinkoje.

Įvairialypė išorės socialinių dalininkų grupė nurodė, kad LCC aktyviai ieško, teikia ir skatina bendradarbiavimo su socialiniais partneriais ir darbdaviais galimybes. Tačiau Ekspertų grupė kaip kritinę pastabą pažymėjo, kad LCC dar turi parengti aiškesnį pagrindinių veiklos rodiklių rinkinį ir sutartą vertinimo metodą, susijusį su išorės įsitraukimu.

Absolventai ir socialiniai partneriai pabrėžė, kad LCC poveikis per studentų mokymąsi tarnaujant bendruomenei ir savanorystę yra vienas iš unikalių jo indėlių į regioną.

Jau daugiau nei du dešimtmečius LCC, organizuodamas nacionalinį viešojo kalbėjimo konkursą tarp Lietuvos mokyklų, skatina viešojo kalbėjimo, tarpkultūrinės komunikacijos kultūrą ne tik Klaipėdoje, bet ir visoje Lietuvoje.

Mokymosi visą gyvenimą poreikiai pirmiausia nustatomi bendradarbiaujant su socialiniais partneriais.

Ekspertų grupė nustatė, kad mokymosi visą gyvenimą apibrėžtis institucijoje nėra aiški, o tai daro įtaką tinkamam jos įgyvendinimui. Šioje srityje LCC turi neišnaudotų galimybių. Universitetas turi sėkmingų ir nusistovėjusių anglų kalbos ir pedagogikos pasiūlos pavyzdžių, taip pat naujų sėkmingų pavienių iniciatyvų, tačiau mokymosi visą gyvenimą formų įvairovė nėra itin didelė. Todėl tolesnis vidinių išteklių ir kompetencijos, rinkos poreikių ir strateginio partnerių įsitraukimo derinimas gali būti naudingas LCC ir regionui.

Su LCC tarptautinio universiteto išvadomis galite susipažinti čia.

Atgal